Bokbloggsjerka 27 februari – 2 mars

Återigen fredag. Vart tar veckorna vägen? I dagens jerka så undrar Annika:

Har du läst en bokserie som du slutade tycka om under resans gång och varför?

Spontant känner jag som om det har hänt massvis av gånger. Speciellt YA-serier brukar jag tröttna ur rätt rejält på innan de har kommit till slutet (främst eftersom jag tycker att karaktärerna bara går i cirklar). Ett exempel är The Mortal Instruments. Gillade verkligen första boken och andra var okej, men resterande fyra läste jag enbart för att ha det gjort i stort sett.

En annan serie som jag slutade gilla under tiden är faktiskt Hungergames. Där är det sista boken som förstörde det. Jag gillade den verkligen inte alls! Men jag älskade de två första.

11 kommentarer

Filed under Bokbloggsjerka

11 responses to “Bokbloggsjerka 27 februari – 2 mars

  1. Jag följer sällan serier som är längre än trilogi/kvartett.

  2. Lite intressant är det att så många tycker olika om tredje boken i Hungergames. Jag tyckte den var bäst 🙂

  3. Jag håller på att läsa Mortal Instruments nu och har läst klart tredje precis. Kommer fortsätta läsa, men de är inte så bra som jag hoppats.

  4. Folk skriver kanske för mycket i serieform helt enkelt????

  5. Håller med dig Mortal Instruments tappade jag intresset för helt och orkade helt enkelt inte slutföra. MÅSTE man verkligen skriva en hel jädrans massa böcker bara för att liksom. Som Klimakteriehäxan säger, måste man verkligen skriva så mycket i serieform idag?

    Försöker att hålla mig till serier som högst har 3-4 böcker i serien. Lätt att tröttna annars, och om det är längre som The Vampire Academy serien så tar jag gärna en lång paus mellan fortsättningarna.

  6. Mortal Instrument läste jag de två första men sedan gav jag upp den. Har för många böcker och för lite tid för att lägga ned tiden på böcker jag egentligen inte gillar.

Kommentera

