Tematrio – Liv och död i titeln

tematrio

För att försöka komma igång med lite mer kontinuerligt bloggande tänkte jag börja hänga med på Tematrio som anordnas av Lyrans Noblesser varje vecka. Min första vecka är det olika former av liv och död i titeln som gäller.

1. Hanteringen av odöda – En underbar skräckroman skriven av vår svenska mästare John Ajvide Lindqvist. Det var länge sedan jag läste den men minns att jag kände allt från skräck till äckel när jag läste den, precis så som man vill känna av en riktigt bra skräckis.

2. Livet efter dig – Jojo Moyes otroligt hypade bok som även jag kände mig tvungen att plocka upp. Visst gillade även jag historien om arbetslösa Lou som tar jobbet som sällskap och lättare assistent till den totaltförlamade Will som bara är några år äldre än hon själv.

3. We have always lived in the castle – av Shirley Jackson. En tidslös och obehaglig roman som jag läste för bara ett par veckor sedan och fortfarande inte har släppt. Systrarna Blackwood och deras familjs hemska öde upptar ännu mina tankar.

4 kommentarer

Filed under Tematrio

4 responses to “Tematrio – Liv och död i titeln

  1. Hantering av odöda är läst o med i egen trio. Shirley Jacksons bok verkar ju sen väldigt lockande att läsa. Tack för tips! 🙂

  2. Bok nummer två har jag i bokhyllan och nummer ett har jag hört talas om.

  3. Hanteringen av odöda gillade jag med, Moyes finns på läslistan 🙂

Kommentera

