Årets första bok är läst!

Yey! Äntligen dags för ett inlägg eftersom jag igårnatt läste ut årets första bok. Det har tagit alldeles för lång tid in på det nya året. (Goodreads-målet berättar så snällt dagligen att jag är 2 böcker efter i schemat och stressar mig.) Dock skäms jag lite över att berätta vilken bok det är. Har försökt att försvara det hela med att jag ju måste läsa den för att se varför den är så populär och för att kunna veta vad jag pratar om när jag sågar den. Att jag ens känner att jag måste försvara mig säger väl kanske mer om mig än om boken.

Har ni listat ut vilken det är?
Självklart. Till slut kom även jag till läsningen av Fifty shades of grey.

fifty-shades-of-greyOch vad tyckte jag då?
Jag kan inte påstå att den svepte mig av fötterna. Men den var inte heller så dålig så att jag inte klarade av att läsa ut den. Det har nått visst som jag att man vill läsa vidare och veta mer! Mycket tack vare Mr Grey himself skulle jag tro som är ett enda stort mysterium. Egentligen är det bara två saker jag störde mig på, rätt rejält visserligen men ändå. Genusperspektivet: Anastasia måste vara den mest tafatta kvinna jag läst om på länge. Och så de frekvent återkommande sexscenerna. Herregud. Även om man hade strukit hälften hade det varit för mycket!

Men jag kan ändå inte såga den här boken totalt. För jag har läst betydligt sämre böcker i mina dar. Och jag kommer läsa vidare. Måste ju få veta vad som är grejen med Christian.

Lämna en kommentar

Filed under Recensioner

Kommentera

