Skräckläs 2014

Det här lät alldeles för kul för att jag inte skulle försöka vara med. Skräckläs är ett event som hittats på av Nelly på Nellons bokblogg. Det går helt enkelt ut på att man under oktober och november, årets mörkaste och kusligaste månader, ska läsa så mycket skräcklitteratur som möjligt.

Efter lite funderande och botaniserande i bokhyllorna slutade min lilla hög för hösten på dessa böcker. Jag insåg rätt snart att det är lite svårt att definiera vad som egentligen klassas som skräck. Vissa författare är ju givna, men andra böcker hamnar lätt i någon gränslinje. Jag bestämde mig hur som helst att köra på tre säkra kort; Stephen King, John Ajvide Lindqvist och Anders Fager. Sedan fick ”De vassa tändernas skog” och ”Oceanen vid vägens slut” hänga med de också eftersom de är bibblaböcker som måste läsas. Min förhoppning är att även de ska passa in i hyfsat i skräckläsningen.

IMG_0691IMG_0680Skräckläsningen har ju redan pågått i ett par veckor vid det här laget och jag har faktiskt hunnit läsa ”Himmelstrand” redan. Alltid något.

Lämna en kommentar

Filed under Utmaningar

Kommentera

