Dags att börja jerka lite igen

På tiden att jag börjar bokbloggsjerka lite igen tycker jag. Veckans fråga lyder:

Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?

Svaret är väl egentligen nej. Jag skriver inga läslistor eller dylikt utan läser snarare vad som faller mig in. Det enda som läses i viss ordning är böcker från biblioteket som måste tillbaka och inte går att låna om. Däremot så gillar jag väldigt mycket tanken på vad jag ska läsa härnäst. Oavsett hur mycket jag älskar boken jag just håller på med kan jag inte låta bli att scanna av bokhyllorna och fundera på vad jag ska välja nästa gång. Eller tänka att ”till helgen så ska jag ägna hela söndagen åt den där boken”. Nu blir det sällan som jag tänker. När det är dags så har jag ändrat mig och är mer sugen på något annat.

Jag har faktiskt funderat på om jag ska börja göra läshögar. Har sett det på en del ställen och tänker mig att det skulle kunna bli en fin, och samtidigt praktisk, inredningsdetalj.

12 kommentarer

Filed under Bokbloggsjerka

12 responses to “Dags att börja jerka lite igen

  1. Jag har en del högar här hemma, oftast tre stycken som bor på tre ställen! En bibliotekshög på kistan i sovrummet, en med vill-läsa ifrån egna hyllan på ett eget hyllplan och så en hög med rex-ec på skrivbordet/soffbordet. Sedan läser jag det jag känner för baserat på känslor och humör! Även om rec-ex får planeras lite mer om de har en viss rec-datum.

  2. Som inredningsdetalj tycker jag att bokhögar kunde göra sig bra!

  3. Min läshög finns inte rent fysiskt, däremot finns den på en lista 🙂

  4. Jag håller med Sara Pepparkaka att bokhögar gör sig bra. Annars är jag inte mycket för läsplanering även om jag försökte vara ”duktig” i höstas. Det höll bara i tre veckor.

  5. Du kan göra fina genomtänkta läshögar även om du inte läser dem. 😉

  6. Läshögar är fina tycker jag. Inreder gärna med böcker.

  7. Bokhögar är så jäkla härligt och snyggt =)
    Kram Cissi

  8. Jag är en sådan som planerar mycket =)

  9. Mitt läsande är rätt planerat numer, mitt införskaffande av böcker är däremot helt lössläppt…

Kommentera

