Läslyssna

Det har visat sig att det inte är så lätt att kombinera litteraturstudier med nöjesläsande. Något som jag egentligen borde ha kunnat räkna ut på förhand. Däremot nappade jag på att adlibris erbjudande om att lyssna på ljudböcker gratis i en månad. Mycket behändigt, eftersom jag då kan kombinera läslyssnandet med andra måsten som promenader och matlagning. Plus att fast ögonen är så trötta att jag inte orkar koncentrera mig på läsning innan jag somnar på kvällen, så går en stunds lyssnande i totalt mörker alldeles utmärkt. 

Dock kommer denna lyx inte att fortsätta efter den här månaden. Är inte beredd att betala för det och jag blir lite småstressad att jag måste lyssna på så mycket som möjligt. Då kanske min vanliga läsning får sig en uppsving igen. Håller på med Jellicoe Road just nu. Jag tror jag gillar den. 

Lämna en kommentar

Filed under Bokreleterat

Kommentera

