Bokbloggsjerka 6-9 september

Jag tänkte jag skulle hoppa på det här med Bokbloggsjerkan. Varje helg kommer det ut en ny fråga hos Annika som man får svara på. Den här veckan lyder frågan:

Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

Först och främst skulle jag vara väldigt förnuftig och lägga undan pengarna så jag kan fortsätta plugga utan att behöva ta några lån. Efter det misstänker jag att jag skulle få lite hybris och shoppa loss på saker som böcker och nagellack. Utan tvekan skulle jag nog köpa något dyrt också, som t.ex en fin soffa för 35 000 kr som jag drömmer om.

Jag misstänker att jag rätt snart dock kommer tröttna på att köpa saker. Hur mycket som finns kvar då vet jag inte, men troligtvis en rätt rejäl summa. Den skulle jag spara för att i framtiden kunna köpa ett stort hus/gård någonstans. Den ultimata drömmer skulle vara ett mindre slott av något slag, men tyvärr är ju 5 miljoner bara en spottstyver i den drömmen.

Lämna en kommentar

Filed under Bokbloggsjerka

Kommentera

