Bokjonglering

Något jag har otroligt svårt med är att läsa bara en bok åt gången. Jag kan inte hålla mig från att börja på en ny, som verkar mycket bättre, innan den förra är slut. Resultatet blir att jag helt enkelt läser flera böcker parallellt. Det är inget problem för mig egentligen. Jag har inte svårt att hålla isär historierna. Men det känns ändå inte helt optimalt.

Just nu har jag fyra böcker påbörjade.
Eller nej, tre förresten, för jag läste ut en idag. Nämligen Hemlös av Gail Carriger. Gillade den för övrigt.
Övriga böcker jag läser är:
Dirgenten från S:t petersburg
När duvorna försvann
Nattens cirkus 


Jag måste läsa ut åtmindstonde en till av dem innan jag får börja på en ny. Det gäller att vara hård mot sig själv ibland!

 

Lämna en kommentar

Filed under Bokreleterat

Kommentera

